کارخانه پودر و گرانول لاستیک کامکار

تولید گرانول و پودر لاستیک در تناژ بالا با کیفیت مطلوب

کارخانه پودر و گرانول لاستیک کامکار

تولید گرانول و پودر لاستیک در تناژ بالا با کیفیت مطلوب

تولید سالانه 30هزار تن پودر لاستیک از بازیافت تایرهای فرسوده


 کارخانه تولید پودر لاستیک از تایرهای فرسوده با ظرفیت 30 هزار تن با حمایت و سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مشارکت بخش خصوصی در سمنان ایجاد می شود.

 
به گزارش فرارو به نقل از اداره اطلاع رسانی ایدرو، مصطفی باقرنژاد مدیرعامل شرکت گسترش چرخه سبز سمن با اعلام این مطلب اظهار داشت: از پودر لاستیک در تولید قیر پلیمری برای مصارف ساخت آسفالت استفاده می‌شود که علاوه بر حذف قیر معمولی، عمر آسفالت را افزایش می‌دهد. 

وی با اشاره به مزیت های زیست محیطی بازیافت تایرهای فرسوده گفت: معضل تایرهای فرسوده در کشور همیشه موضوعی بحث انگیز بین وزارت کشور، شهرداری کلانشهرها و سازمان محیط زیست بوده و این تایرها اغلب دفن یا سوزانده می شدند که اثرات مخرب زیست محیطی در پی داشته است. 

باقرنژاد تصریح کرد: موافقت اولیه بانک عامل برای ارائه تسهیلات جهت خرید ماشین آلات بازیافت با فناوری روز دنیا اخذ شده و هم اکنون منتظر دریافت تسهیلات هستیم تا ثبت سفارش ورود تجهیزات لازم صورت پذیرد. 

وی ادامه داد: با راه اندازی خط بازیافت مذکور، انواع محصولات لاستیکی از جمله چمن مصنوعی و کفپوش، علاوه بر قیر پلیمری در این کارخانه قابل ساخت و تولید است. 

شایان ذکر است شرکت گسترش چرخه سبز سمن با هدف تولید پودر لاستیک از بازیافت تایرهای فرسوده با سرمایه گذاری 40درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مشارکت بخش خصوصی تاسیس شده و فاز اول آن در زمینی به مساحت 13500مترمربع با سرمایه گذاری ارزی ریالی معادل 210 میلیارد ریال احداث خواهد شد. 

تولید محصولاتی از قبیل قیر پلیمری و سایر فراورده های لاستیکی از بازیافت تایرهای فرسوده در آمریکا، اروپا و استرالیا چندین دهه سابقه دارد اما در کشور ما هنوز صنعتی نوپا محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.